Når du afleverer dit barn

Når I afleverer jeres barn om morgenen er der altid en voksen som tager i mod. Det er vigtigt at samarbejde om at gøre afleveringen så omsorgsfuld og så kort som muligt. Aflevering sker ved indgangen til stuerne, for at mindske uro for de øvrige børn.

Giv altid besked til personalet hvis der er relevant information vedrørende barnet. Eksempelvis hvis barnet ikke har sovet godt om natten eller andet. På den måde kan vi sikre at personalet bedst muligt kan aflæse og forstå barnets behov i løbet af dagen.

Indkøring i vuggestuen:

Den første dag taler vi sammen om sovevaner, mad osv.

Vores udgangspunkt er, at alle familier er unikke og erfaringen er, at det er meget individuelt hvordan barnet klarer den første tid. I skal derfor regne med at bruge mellem 8 og 10 dage på indkøring.

Det er vigtigt med korte dage i starten for, at barnet kan få en god oplevelse og ikke er ked af det længe ad gangen. Ligeledes opfordrer vi til at I involvere Jeres netværk, hvis I ikke selv har mulighed for at give kortere dage i starten.

Hvis vi oplever at Jeres barn ikke kan trøstes, vil vi ringe til jer.