Mad og måltider

I Egedal kommune har vi frokostordning, som er til forældreafstemning hver andet år.  Der tilbydes et alsidigt måltid og der tages højde for allergier og til diverse hensyn. Vores køkkendame tilbereder og anretter hver dag frokost til alle børn.

Madpakke:

Jeres barn skal hver dag have to små bøtter med, som skal indeholde et lille stykke brød og noget frugt. Dette gælder både til formiddagsmad og til eftermiddagsmad. Husk at det kun er et lille mellemmåltid og at barnet stadig skal have appetit til frokosten.

Vi henstiller til at ostehaps, figenstænger med mere åbnes hjemmefra, således at børnene oplever selv at kunne pakke dem ud.

Morgenmad:

For de familier der har behovet, er der mulighed for at børnene kan spise morgenmad i institutionen fra 6.30 til 7.00. I skal selv medbringe alt til måltidet.

Vi tilbyder ikke mælk, udover hvad der er i maden. Børnene tilbydes vand ved alle måltider og løbende gennem dagen.